Alla inlägg under oktober 2008

Av Jimmy & AK - 22 oktober 2008 21:56


Vi vill ge Erik, Jenny och Isak en kram!


Fick finfint besök ikväll av Annika. En massa prat om ditten o datten är alltid trevligt. Jag är ju lite insnöad här hemma... träffar inte så mkt folk. När man lämnat Filippa på dagis vill man bara vara hemma. I hemmets lugna vrå!


Imorron ska jag o Filippa på stan, bara hon och jag! Mys pys på stan tjejer i mellan utan dem av det manliga könet! Sen är de fullspäckad kväll, som vanligt. Träning för mig o Jimmy och gympa för Filippa... Familjen som aldrig kan sitta still. Haha!


Ta vara på er!



Av Jimmy & AK - 22 oktober 2008 12:32


Nu kan jag hämta korten från solstråle fotograferingen som vi gjort på Fabian... JAAA! Ska bli så roligt! Får berätta sen hur dem blev, säkert TOKSÖTA!!


Filippa blev hemma idag. Om hon inte är smittad redan så kanske vi kan undvika skiten... Så idag har vi plockat undan lite på gården, myst och plockat lite hemma.


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på nu, bygga duplo lego kanske. De ÄLSKAR Filippa!


Lite höstbilder som piggar upp!!



Filippa 3 år!!




Filippas Hello Kitty tårta!



Fabian på Filippas 3 års dag



Höst bus!!




Filippa mitt i lövhögen!!



Av Jimmy & AK - 21 oktober 2008 17:49


Usch blä och fy!! Det går magsjuka på Filippas dagis... Jag är inte rädd för bakterier o sånt men magsjuka där går gränsen. Jag verkligen HATAR och är LIVRÄDD för de!!! Vi hade ju de 4 (!!!!!!) ggr från november till februari förra året. Filippa måste ha lätt för att få de, så därför funderar jag stark på att hålla henne hemma från dagis ett par dagar...


Ännu ett tårtkalas idag. Min käre far fyller år idag! Grattis till han! Vi har precis kommit hem från mor o far. Nu ska här tittas på Bompa, läggas barn och senare i väg på innebandy träning. Gillar inte riktigt tisdags träningen, den börjar 20.30 Man är liiiite seg då! Men ack så kul de är!





Av Jimmy & AK - 20 oktober 2008 21:00


Igår kväll föddes Jenny och Eriks son Isak, Jimmys systerson! 3910 g och 52 cm lång. Äntligen har Filippa och Fabian nån att lära en massa hyss...


Blir en kort blogg idag, CSI hägrar! Sen har Jimmy gjort mumsiga mackor som bara ligger och väntar på att bli uppätna.


VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN ISAK!!

Av Jimmy & AK - 19 oktober 2008 22:27


Varför måste alla helger gå så fort? USCH! Varför är den så kort, kan inte veckan vara 2 dagar och helgen 5...


Nåja ska väl skriva lite om vår helg.


Lördagen var fullproppad med aktiviteter. Klev upp i ottan (känndes de som) for till Carina för att klä ut mig till monster. Åkte vidare till Helena för att kidnappa henne... Hon blev sååå förvånad, arg och förvirrad när vi stod på bron när hon öppnade dörren. Eller hon visste ju inte att de var vi!

Hon packade en resväska med diverse saker som var nedskrivna på den lapp som hon fick av oss. Vi åkte vidare i Lindas raggar cheva, finbil!

Ner till parken, svarade på lite frågor och mötte upp resterande av vi som skulle vara med på möhippan.

Sen fick hon lite sminkning av Maria. Såå fin! Vidare till fotografering, en modellfotografering. Bilderna blev super! Sen efter de fika på ett fik på stan... efter lunchintagen avvek jag för att fara till min innebandy match!


Den gick BRA! Vinst med 10-5. Ganska nöjd med vår insatts, nytt spelsystem och många nya spelare.

Efter matchen vidare till möhippan, som då var på badhuset. Staffett, bastning, ansiktinpackning, sminkkurs, godmiddag coh senare utgång avslutade en fenomenal kväll/dag!


Hoppas att den blivande bruden är NÖJD!


Idag har jag varit seeeg. Men men lite nytta här vi väl gjort här hemma...


Nu måste jag sova, känns som jag inte sovit på hundra år. ICA kassar under mina ögon skvallrar om att de nog stämmer...


Sweet dreams!

Av Jimmy & AK - 15 oktober 2008 20:52


Idag är Filippas dag äntligen här. Som hon längtat... 3 år!! Oj, fattar inte var tiden har tagit vägen. Vår älskade lilla prinsessa är stora damen, med en egen vilja. Tänk att för 3 år sen förändrades ens liv på en sekund. Man fattade inte vad de innebar att få en alldeles egen liten bäbis, en egen dotter, att älska så ofantligt mycket!!!


Nu sover båda barnen och vi sitter och slappar. Känner mig alldeles slut. Mkt folk hela eftermiddagen.. Men fialottan är nog nöjd. Jätte mkt presenter, mkt duplo. Oj så glad hon blev, så nu kommer vi nog tillbringa en hel del tid med det!


Nu är de Oskyldigt dömd.


GRATTIS FILIPPA!!!

Av Jimmy & AK - 12 oktober 2008 21:23


Idag har Filippa haft sitt efterlängtade kalas. Alla hennes kompisar var här, oj sikken ljudnivå. Alldeles slut i huvudet! Men huvudsaken att lill stumpan är nöjd.. MKT paket! Allt var lyckat, så skönt. Nu väntar hon bara tills på onsdag då de är hennes FÖDELSEDAG! Hon längtar till hennes kära föräldrar ska sjunga för henne på hennes egna dag.. Hmm undra om hon säger så om nåt år!? Nja jag tvivlar! Det finns en anledning till att inte jag o Jimmy sökt till Idol...


Fabian fick vara hos mormor o morfar. Lika glad var han för de! Han hade inte så mkt utbyte av de som syrran så då han fick fara på lite semester!


Nu ska här sovas. Hoppas att Fabian tycker de oxå....



Av Jimmy & AK - 11 oktober 2008 21:22


Jag undrar var jag ska börja... De är ju EVIGHETER sen jag skrev. Har nog ramlat ner i djup svacka tror jag, men jag klättrar uppåt nu tror jag!

De är flera som påpekat att jag borde börja blogga igen. Får väl ta de som en komplimang, folk läser faktiskt vår blogg! Otroooligt, är ju inte direkt intressant liv jag lever. Haha!!


Våra "små" älsklingar växer så att de knakar. Fabian blev 6 (!!!) månader igår och Filippa fyller 3 år på onsdag. Är de verkligen så länge sen jag låg där och hade ONT! Ojoj..... Imorron har hon kalas här hemma. Hennes kompisar kommer, oj så hon längtar! Hon har nog planerat precis vad alla ska göra. Sötis Filippa!

Fabian är fortfarande lika snäll, bara han får mat och sova så är de bara skratt som kommer ur hans söta mun. Och en massa prat förståss! Dom är inte lik varandra, Filippa gick med hjälp av oss när hon var 6 mån men de gör absolut inte Fabian. Men då pratar han mer än vad hon gjorde! Tänk att de är så olika!


Annars så gör vi väl inte så mkt i våra liv. Bådas innebandy säsonger har börjar. Går lite bättre för mitt lag än för Jimmys, kan man väl säga! De är så otroligt roligt att spela, jobbigt såklart, är inte lika smidig i kroppen som tidigare. Men vad kan man begära efter man fött 2 barn!


Nu ska jag gå och mysa i soffan tänkte jag! Orkade inte se på fotbollen så jag satte mig i köket istället. Måste passa på o sitta för sig själv, båda sover! Underbart!


Avslutar med lite kort på mina små underverk!



Filippa på Fabians dop!



SÖTA Fabian!



Filippa kör radiostyrd bil på Drakborgen i Sundsvall!



Myspys i vagnen...



Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards