Alla inlägg under februari 2008

Av Jimmy & AK - 28 februari 2008 10:14



Hade skrivit en ganska lång historia om mitt tillväxtul och mitt kära besök med min numera inte så omtyckta läkare.

Ska väl plita ner lite om händelsen i tisdagas. Börjar väl med de possitiva, bäbisen mådde bra. Vägde ca 2200g och var 5% större än vad den ska vara i just den här vk, men de var helt normalt. Skönt! Mkt fostervatten hade den så den buffade runt en hel del.

Sen kom läkaren som skulle ge mig ett datum för kejsarsnittet.. De var iallafall vad jag trodde och hade blivit informerad om. Men tji fick jag! Hon var otrevlig redan från första stund. Redan där kände både jag o Jimmy att vi inte gillade henne. Hon säger iallafall att hon tycker då INTE att de ska bli nåt kejsarsnitt, för oj så farligt de är! Sen drog hon upp alla negativa saker som kan hända med ett snitt. Blev alldeles ställd! För inte ska de hända igen de som hände med Filippa. Nä hä, men kan dem vara helt säkra. De var inte kul att inte kunna sitta på 3 mån.

Hon drog sin livs historia om hur bra de hade gått för henne i hennes förlossningar... SUCK! Så summa summarum så fick jag inget datum av henne. Men hon tyckte att jag skulle fundera på saken. Men det är ju inget som jag hittat på om att de borde bli snitt, utan 3 (!) läkare har tidigare rekomenderat ett snitt. Utan att jag ens nämnt de. 

Imorron ska jag till barnmorskan igen då ska jag ta upp de med henne om hur jag upplevde allt. Dessutom så vill jag ha snitt, jag vill inte vara rädd för att de ska hända igen. Åhhh vad jag är less!


Leverproverna är fortfarande dåliga, tänk att man inte bara kan få njuta av att vara gravid. Blä....


Nu ska jag göra lite nytta, kan inte sitta här hela dagen.

Less... arg.... trött..

Av Jimmy & AK - 26 februari 2008 11:11

Idag klockan 13 ska vi på ett tillväxtul, ska bli roligt att kika på lill*n igen. Dessutom borde jag få redan på leverproverna som jag tog igår. Hoppas att dem blivit bättre. Kollar blodtrycket ett par ggr om dagen för att se så att de inte går upp nåt. Jag mår annars ganska bra, kliar gör de men inte lika mkt som det gjort tidigare. Ryggen är sådär, tar jag de lugnt så går de ganska bra. Men gör jag för mkt då är de svårt att röra på sig.


I helgen var vi ju som sagt på en liten utflykt med nära o kära. Jimmy, Jonny och Erik körde skoter dit medans jag, Filippa, Monica och Jenny åkte bil. Emma var tapper, hon åkte skoter dit men insåg att de är säkrast att åka bil. Så hon åkte med oss hem... Vädret kunde ha varit mkt bättre, blåste som bara den. Filippa åkte iallafall lite skidor och lite pulka. Sen grillade hon sina egna korvar. Stor tjejen mammas!


For hem tidigare än tänk då vädret inte var så jätte bra... Filippa sov sen hos mormor och morfar. Kände att jag behövde lite sömn efter all klåda. Så vi var bara en lite stund hon Anneli och Micke. Vi 4 börjar bli gammal, vi tänker på refrängen redan vid 22. HAHA!!


Nu ska jag ta o äta lite lunch innan sjukhusbesöket!

Av Jimmy & AK - 22 februari 2008 21:29

Det har varit en jobbig vecka. Kan bara beskriva den med ett ord: KLÅDA!!  Började på tisdagskvällen och kulmerade på natten mellan tis och ons. Det kliade så otroligt att jag sov max 2 tim och då inte ens sammanhängande. Framförallt i handflatorna och under fötterna. Där är de inte så lätt att klia, de kittlas ju mest. Ringde till barnmorskan på morgonen för att höra vad de kunde vara, äter järntabletter och en v biverkningarna är klåda. Så jag antog att de var boven. Så jag slutade GENAST med dem. Men barnmorskan sa att vi skulle ta ett leverprov dagen där på. Bara för att försäkra oss om att de inte var nåt annat. Så jag for till barnmorskan på torsdags morgonen, lämnade provet och for hem. Hon skulle höra av sig om de visade sig att de var nåt fel på levern.

Hon ringde på eftermiddagen oc berättade att lever var påverkad av nåt. Så hon ville att jag skulle lämna nya leverprover på måndag och dessutom gallsyreprov. Dessutom så skulle jag genast höra av mig till BM eller förlossningen om mitt tillstånd försämras. Ojoj, tänk att man aldrig kan få må bra! Jag hoppas att proverna på måndag visar på en förbättring. Har iallafall fått tavegyl för klådan och dem funkar bra. Jag blir sååååå trött av dem bara. Nog om de nu...

Idag har jag bakat en massa bullar och chokladbollar. Måste passa på medans jag känner för att baka, inte min favvo sysselsättning precis. Gott blev de iallafall! Så nu har jag fyllt frysen med lite gosaker!

Snart börjar även toa renoveringen att lida mot sitt slut. Blev helt stillastående förra veckan när de var sjukstuga här. Känns så kul med en helt ny och fräch toa!


Ett lång inlägg blev de men de var ju ett tag sen som jag skrev.

Ska nog sova snart, måste vara pigg imorron när vi ska grilla lite korv och åka lite pulka. Inte jag då men lilla stumpan ska få fara på en liten utflykt. Berättar mer om den senare!


HEJDÅ!!!!!!!!!

Av Jimmy & AK - 17 februari 2008 20:40

Jag o Filippa har varit i Kuben på igår o idag. Har tittat på Jimmy när han spelat fotboll, super skoj tyckte F. Idag slog vi på stort o åt korv o en massa fika, var där riktigt länge. Hon hade med sig gympadojor så att hon kunde springa fort o spela lite fotboll.

I övrigt så börjar vi väl sakta men säkert att återhämta oss efter alla sjukdomar. Jag är dock OTROLIGT trött stundtals, skulle kunna somna ståendes. Men de kommer o går. SUCK! Har inte världens bästa matlust heller, vilket inte är så bra.

Filippa ska få vara hemma från dagis imorron oxå, hon ska bli rikigt frisk innan son går tillbaka. Är såååååååååååå less på alla sjukdomar som hon råkar ut för.

Nu ska jag se klart på Singing bee, sen funderar vi på att gå o sussa. Tråkigt men vi är så trött så vi kanske är i behov av de.



HÖRS!!!!!!

Av Jimmy & AK - 15 februari 2008 22:21

Ja jag är tjurig jag vet! De fick Filippa känna extra mkt idag. Hon har nämligen inte ätit riktigt på ett par dagar. Visst hon har varit magsjuk men nu tyckte jag att de var dax att åtminstonde försöka äta lite. Små små tuggor så skulle de gå bra lovade jag henne!

Satt i 40 (!) min vid lunch för att hon skulle äta hyfsat mkt. Fick i henne en hel del av maten + 2 smörgåsrån. Oj så skönt de var för en orolig mamma! Berömde gumman jätte mkt. De blev lyckat resultat för till middag så åt hon utan problem. De var som att vi kommit över en spärr! JAAA!

Så imorron, som belöning ska vi fara o titta på när J spelar fotboll. Hon älskar att titta på pappa när han har match!


Nu ska jag se klart på Let´s dance sen sova. Vi är gammal numera, inga nattugglor precis.


Förresten grattis William till världens sötaste lillasyster. Filippa är avundsjuk, hon vill oxå krama en bäbis! Men de är inte så länge kvar gumman min....

Av Jimmy & AK - 13 februari 2008 17:25

Här är de sjukstuga. De är öroninflammation, magsjuka och feber! Filippa var först ut, men hon är förhoppningsvis på bättringsvägen. Jag är sådär o Jimmy är värst. Det är hans första dag som sjuk, vi andra är inne på vår 2 och 3 dag. Jag är så jävla less på alla dessa bassilusker som Filippa kommer hem med. Känns som om hon är sjuk jämnt!!  LEEESSSS!


Nåja vad kan man göra åt saken. Ska nog hoppa in i duschen, de blev ju ingen skidskytte. BLÄ!! Inget går som vi vill.  Så negativ jag var idag... men det är inte roligt att vara magsjuk samtidigt som man är gravid.


BYE!!!

Av Jimmy & AK - 8 februari 2008 21:56

Idag har vi varit hemma hos svärmor o svärfar och badat lite i deras bubbel bad. Inte helt fel måste jag säga. Min rygg behövde de! Dessutom ÄLSKAR Filippa de. Hon satt inte still i många sekunder, mammas busis! Hon kommer nog att berätta om badet för alla i flera veckor nu. Måste nog fara på badhuset nånting framöver så hon får bada lite där oxå..


Hon har en konstig förkylning nu min lilla dam. Hon kan ha feber nån timme senare igenting och tokpigg. Idag har hon haft lite när hon sov lunch sen inget nån timme senare. Mystiskt! Men de ska säkert vara så... Som vanligt man ororar sig oftast i onödan, och tydligen så är de många som är förkylda nu på dagis. Jag hoppas iallafall att hon sover bra i natt, för natten som var så var hon vaken mellan 24 och 03. Såååå kul! Dessutom har Jimmy jobbat natt så jag har varit själv. Känner att jag måste sova snart, är lite trött!


Annars så händer de väl inte så mkt i helgen. Ska på stan imorron och kolla efter krokar till badrummet. Är väldigt noga så än har jag inte hittat nåt.. Nåja till sist så. Får väl lägga handdukarna på golvet, nä så illa ska de inte bli. Jimmy skulle bryta ihop direkt om de skulle se ut så. Haha!

Annars vet jag inte vad som händer, beror på hur F mår. Och hur jag känner mig, kanske hittar på nåt med nån. Kanske spela lite spel!


Nu ska Jimmy få datorn en stund han är nog less på mig nu. Ska sova snart, bara se vem som åker ur Let´s dance först.


Trevlig helg!!!

Av Jimmy & AK - 7 februari 2008 12:14

Undrar om de ska bli vår familjs nya motto. Känns som om vi har nåt att göra mest hela tiden. Men jag tror på ett vis att vi mår bäst då. Vi gillar att de händer en massa omkring oss.

Med oss är de bra, magen min växer som bara den. Ska på tillväxt ultraljud den 26:e, spännande! Vi ska oxå bestämma datum för kejsarsnittet, men de ska ingen få veta. Haha! Hemlis!

Lilla gumman är sjuk, förkyld som bara den! Hostar, har haft lite feber men de var inte så mkt. Nu ligger hon o sover lite lunch. Jimmy oxå, fast han sover för att han har jobbat natten. Så de är alldeles tyst o skönt här hemma.

Mitt i all förkylning och växande mage så håller vi på att renovera vår lilla toa. Inte nåt extremt projekt men ändå. Ska måla listerna i eftermiddag när Jimmy vaknar.


Ska nog lägga mig ner o blunda en liten stund. Känner mig sliten då stumpan inte sover som hon brukar på nätterna.


Hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards