Alla inlägg under maj 2008

Av Jimmy & AK - 27 maj 2008 21:36


Orkar inte skriva så mkt idag. Är trött sååå trött! Fabian var vaken mellan 4-5 sen vaknade Filippa kl 5 och inte kunde hon somna om inte... Nä då lilla sötnosen sa bara: Mamma jag kliva upp! Trodde jag skulle somna ståendes. Var väldigt trött.. så nu tänkte jag göra en tidig kväll.

Jimmy jobbar natt så de finns ändå inget att göra.


Annars är allt bara bra! Älskar den här årstiden.. vilken dag de varit idag. Lite mindre blåst så skulle den varit ännu bättre. Skulle tydligen bli samma väder imorron.. BRA! Mera mera...


Med mina små älsklingar är de oxå bra, Filippa är trotsig men de är bara att bita ihop och vara tjurigare än hon. Fabian har börjat att "prata" med oss, skratta och hänga med en massa. Ojoj vad tiden har gått fort... på torsdag är lillprinsen 7 (!!!) veckor!


Nä nu får de vara nog för idag, de händer inte så mkt i mitt liv. Även fast dagarna bara flyger iväg....


ÄLSKAR LIVET!

Av Jimmy & AK - 23 maj 2008 11:58


Fredagar är nog den bästa dagen på veckan. Det betyder att det är flera dagar kvar tills en ny vecka startar.. Hela familjen kan umgås och mysa tillsammans!

Ikväll kommer faster Jenny och Erik på middag hit.. blir inget avancerat bara kycklingsallad. Men om jag känner Jenny rätt så ÄLSKAR hon de, de innehåller ju kyckling! Imorron ska vi på nån familjedag på posten. Alltså Jimmys jobb om de är nån som inte vet att han jobbar där... De var tipsrunda tror jag och sen var de korv och fika. Filippa kommer att tycka de är super kul. Innan familjedagen är de tänkt att vi ska så gräs på ena långsidan på vårt hus. Jag har nämligen varit duktig att gräva på "rabatten" eller tistelhögen kan man också säga. Tistlarna var en halv meter höga dessutom var de en massa annat skit där.. Nu är de borta så nu ska de bli gräsmatta istället. Äntligen!!! Så helgen är fullbokad som vanligt men de mesta är ju roliga saker..


Var förresten och vägde Fabian i tisdags.. de var 1 mån kollen. Han vägde 5015g och 58 lång. Stor grabb! Allt var bra med han, så skönt!

Just nu sover båda 2 så jag tänkte städa lite. Måste ju vara lite fint inför helgen.


Trevlig helg!!

Av Jimmy & AK - 19 maj 2008 21:31


Var ett tag sen jag skrev. Ska väl ta och berätta lite om vad vi gjort i helgen... I lördags var vi först på ett 1 års kalas sen ett 30 års kalas. Så de blev en massa tårta och kakor. Mumma! Tänk att vi alltid fikar en massa på helgerna.. haha! Inte klokt men de är ju såå gott! Vi far alltid och hälsar på en massa folk, de betyder fika!


Lägger in lite kort. Ett är på Filippa och henne bästa kill kompis William. Dem är så söta tillsammans.. Håller varandra i handen och ser på Nicke nyfiken. SÖTNOSARNA våra!


Nu hinner jag inte blogga nå mera. Måste ta mig lite kvälls fika och sooova! Är så trött såå...

Av Jimmy & AK - 15 maj 2008 22:04

Jaha då har man anmält broder till singing bee. HAHAhha Va kul de skulle va om han kom med...

Av Jimmy & AK - 15 maj 2008 20:52

... är ett helt sjukt program! Hela Sveriges befolkning får ju redan på ALLT om en. Sitter här o tycker allt är pinsamt, idioter som ställer upp. Men om man vill berätta för alla att man har använt sig av en manick som förlänger penisen eller att man kört bil berusad så ska man väl söka till programmet!

Men det är samtidigt kul att titta på!!


Har idag inte gjort så otroligt mkt, har försökt att ta lite fina kort på Fabian som jag tänkte göra till tackkort! Gick så där ska försöka imorron igen.


Nu ska jag kika vidare på TV:n!

Av Jimmy & AK - 14 maj 2008 20:10


Satt och kollade på lite kläder till mina älsklingar när jag stötte på en ganska rolig sida, www.personligatryck.se

Tror att jag ska beställa en tröja till dem var. Kan vara roligt att ha en alldeles egen tröja som ingen annan har..


Här är allt som vanligt. Jimmy är borta för 3:e kvällen i rad! De är så när man är spelarfru.. HAHA!! Känner mig som Victoria Beckham fast med betydligt mindre pengar. Är less på att inte kunna hitta på nåt på kvällarna, längtar tills innebandyn börjar igen. Lite annat umgänge skadar inte.


Idag har jag varit på Filippas första utvecklingssamtal. Allt går bra för gummsan. Hon pratar en massa även på dagis nu, har varit lite dåligt med de tidigare. Hennes tal har exploderat dem senaste veckorna. Såå kul när alla börjar förstå henne inte bara jag och Jimmy. 


Imorron ska vi på la stada. Hela familjen.. Nu är de dax för födelsedagspresenter igen. Linus fyller 1år och Andreas fyllde 30 år i går. Så de blir tårtkalas x 2 på lördag!! Måste även börja titta efter lite finkläder till barnen, vi ska till Birgittas atelje och fotografera oss den 2 juni. Det är till Jimmys stora glädje, eller inte! Han gruvar sig redan.. De är sååå synd om han.


Nu ska jag ta mig lite kvällsfika, min mage kurrar igen!


SOOOL KOM FRAM IGEN!!!


 Lite kort också!


 Fabian

Filippa

Av Jimmy & AK - 11 maj 2008 20:43


Idag har jag haft huvudvärk mest hela dagen. Tror att de beror på sömnbrist. Så jag bestämmde mig att än en gång sova när Filippa sov lunch... men inte ville min prins sova då. Nä då skulle de bajsas, ätas och gny en massa. Nåja fick sova en lite stund iallafall. En halv timme ungefär! Så ikväll ska jag sova tidigt!


Annars har min dag inte varit så innehållsrik. Varit i Forsmo en sväng, ännu mer vedhuggning för Jimmy.. Vädret har varit dåligt, eller ganska dåligt iallafall. De har blåst vilket betyder att de blir KALLT=skitväder. Just nu blåster de som bara den.. låter som hela taket håller på att flyga bort!


Har inget vettigt att skriva idag! Måste gå och byta bajsblöja på Fabian för sjuttielfte gången idag. Han har oanade bajsresurser!


Återkommer nån annan dag.. TJO!

Av Jimmy & AK - 10 maj 2008 21:14


Idag är Fabian precis 1 mån! Stora grabben! I ordets rätta bemärkelse.. Inatt åt han bara en gång. Så jag har varit ganska utvilad idag. Känns bra att inte behöva vara trött varje dag, börjar bli "desperat" efter energi så att jag funderar på att börja dricka kaffe. Och folk som känner mig vet att jag INTE gillar kaffe.. Men de kanske är på tiden att bli lite vuxen! HAHA!

Nog om de!


Idag har hela familjen varit på marknaden. Vilket underbart väder de har varit.. Har solat lite idag oxå, så nu är jag inte lika genomskinlig. På marknaden blev de mest en massa mat o annat gott. Resten av de som finns där är ju en massa onödigt krafs! Filippa har fått lite saker av mormor och morfar. En ballong, foppatofflor och en stor klubba. Faster har köpt "märken" till tofflorna.


Sen blev de middag hos Anneli,Micke och Matilda. Mumma! Nu är de lite TV men som vanligt finns de inget att titta på. På veckorna är de bäst tv program. Varför är de så?


Måste även skriva lite om lilla ENGLA. Tittade på begravningen idag... Usch o fy, skickar en tanke till hennes nära och kära. Kan inte finnas nåt värre än att förlora ett barn... Framför allt inte på de sätt som lilla söta ENGLA dog på. Jävla idiot! Hoppas att han får ett riktigt hårt straff, men Sverige är ett sånt snällt land. Skulle varit USA, där är de straff!


Nu är de mattajm för Fabian!


HEJ HEJ! 

Ovido - Quiz & Flashcards