Alla inlägg under juni 2008

Av Jimmy & AK - 29 juni 2008 20:59


I fredags var jag på babymassage med Fabian. Oj så han gillade det! Han var tok nöjd och pratade med alla. Vi var visseligen bara 3 som var där men de var mysig och trevligt ändå!! Vägde även Fabian, 6385g och 62 cm lång är nu hans mått... STOR kille! Prinsen hade även feber i förrgår, kan inte säga om de beror på att han är lite förkyld eller om de beror på den tand som är på väg fram i hans lilla mun! Men de var bara den kvällen sen har de inte varit nåt mer...Hmm!


Idag har vi varit och hälsat på bästa kompisarna våra. William och lilla Lowa. Filippa och Fabians allra bästa kompisar.. Filippa och William lekte och lekte. Dem har så kul tillsammans. Pizza blev de oxå, mumma!


Jimmy har även hunnit med en semester vecka! Bara 7 kvar (!!!) Vill att de minst ska vara 17 kvar eller nåt... Haha!


Gonatt!

Av Jimmy & AK - 25 juni 2008 20:03


Har varit dålig på att blogga på sistonde måste jag säga... Men är de sommar så är de! Eller sommar och sommar, semestertider men riktigt skitväder! Blä va less jag blir. Vill ha VARMT igen, vill kunna fara på Risön och bada med stumpan. Plocka fram hennes pool men de är ju ingen mening när de blåser iskalla vindar! Nåja de är Sverige i ett nöt skal! Vill utomlands...


De var ju tur iallafall att midsommaraftonen blev bra. Lite regn men de var när vi skulle in och börja med maten.. annars så var de bra väder. Inget regn, det är huvudsaken de! Vi var här hemma hos oss med 5 kamp och dans runt en fin midsommarstång a´la Niklas Petrone. Mkt fantasifull! 5 kampen gick åt skogen.. Iallafall för mig, Jimmys lag vann! Men lika glad var vi för de!! Haha! Det var en otroligt lyckad midsommar, god mat, Filippa och Fabian var glada och nöjda. Hoppas att de blir en repris nån gång framöver!


Midsommardagen var lugn, är riktigt förkyld så jag bara låg och var hängig. Vi orkade inte göra nåt. Men på söndagen for vi till Junsele för det var djurparkensdag.. Vi har de som en liten tradition att fara dit på djurparkensdag. Filippa har lika roligt varje år, hon får en hel del att berätta för nära o kära vad hon såg. Och vad alla djuren gjorde.


Lägger in lite bilder från helgen!


MER SOOOL VILL JAG HA NU!!




Jimmy och Filippa på djurparken!!



Fabian finklädd!



Grabbarna!



Filippa busar i gräset..



Midsommarlunch med Malin och Niklas. Så mysigt var de!



Till sist lille älsklingen!


Av Jimmy & AK - 18 juni 2008 21:35

Fan vad ja skäms å se svergie spela fotboll. Hoppas att lagerbäck avgår nu han måste va sämsta tränaren i världen. Sedan hur fan kan ljungberg få spela, hans skott är ju så hårt att gräs stråna knappt viker sig. Elmander ja va ska man säga, tränarna säger vi vet vad han kan. Ja de vet ja med å han kan inte nånting. Å sidleds daniel hur fan får han spela som. Har inte ord om hur dålig han är. Å sållet isaksson, han har fler hål än nätet på måletburen. Å sist men inte minst våran gryma mittback Mellberg som ska sköta alla upp spel med sin fina högerfot. Ja men varför har han då 2 vänster fötter. Tro nog att FCZ hade gjort de bättre...


Ska gå å sova nu orka inte se hur svergie förlora med ännu mer. 

Av Jimmy & AK - 17 juni 2008 06:45


... men de vill INTE Filippa. Hon har blivit såå morgonpigg så att de inte är klokt. I söndags vaknade hon 04.30, man är inte riktigt människa då. Idag kom hon in till oss vid 4 men som tur var somnade hon om tills 6.00 Känner mig som nåt katta dragit in... Haha!


Igår kväll satt jag och min vän Malin och planerade midsommar. Vi ska vara hemma hos oss.. Då kan vi lägga våra små älsklingar här hemma i deras sängar så slipper vi fara hem så tidigt. Ska bli roligt att få umgås med våra vänner, med mumsig mat!


Förkyld har vi blivit oxå, inte så mkt än men jag har väldigt ont i halsen. Blä vill inte bli sjuk, förkyldningar på sommaren är så svåra att få bort.


Nu ska jag se på Teletubbies med Filippa!


Mer sömn vill jag ha................

Av Jimmy & AK - 15 juni 2008 13:24

Gårdagens mål gick åt skogen för någon. Men de är ju tur att de finns fler böcker att h...la med. Elle va säger du Jihde..:)

Av Jimmy & AK - 14 juni 2008 21:14


Jag & min älskade dotter Filippa snart 3 år satt framför TV:n och tittade på Sveriges match mot Spanien. Jag skulle sen berätta för Jimmy, som var i köket, att Zlatan blev utbytt i halvlek för att han hade ont i knät. Filippa började genast att analysera vad Z skulle göra då han inte längre skulle spela nåt..

- Hem till mamma.

- Ska han hem till mamma?

- Ja hem till mamma och äta.

- Jaha är han hungrig.

- Ja men först så måste han duscha för att han är jätte svettig. Sen äta och vara med mamma!


Det visste ni inte, vad super sjärnor gör efter dem blivit utbytt! Men nu vet ni!!! Tacka Filippa för de, en mkt klok liten dam!

Av Jimmy & AK - 10 juni 2008 20:21


Ikväll gör Sverige entré i fotbolls- EM. Ska väl ta o försöka titta lite på matchen, är väl inte direkt sååå otroligt insatt i de men är de Sverige som spelar så måste man väl se lite iallafall. Får väl hoppas att Sverige vinner... fotboll är roligast när man har nåt lag att heja på.

Min kära sambo även kallad "fotbollsproffset" är så besviken att Ljungberg spelar. Fick ett SMS av min kära vän Malin som hon även bor med ett "proffs" han är besviken att sidleds Daniel är med.. Dem borde kanske ta över tränar rollen tillsammans, sikket lag det skulle bli! Men samtidigt så är de roligt att lyssna på dem.. Haha!


Nog om fotboll. Blir en så tråkig blogg om jag bara skriver om EM. Idag var de dax för att väga Fabian igen.. Han väger nu 5805g och var 61 cm lång, precis på sin 2 mån dag! Han är en stor pojke!

Fabian 2 mån


Annars har vi inte gjort så mkt. De är skönt att bara ta dagen som den kommer. Lägger in lite blider fårn helgens flottfärd oxå.

Och även en finklädd Fabian dagen till ära!


HEJA SVERIGE!!




Fina Fabian!







Jimmy paddlar ut oss på älven. Här lyste solen.. men bara ett par minuter senare regnade de, massor! Något som de inte gjort på över 1 vk.



Faster Jenny, Filippa och Emma på flotten!



Av Jimmy & AK - 5 juni 2008 21:58


I fredags tog jag, Filippa, Fabian, min mor och min far en liten mini semester till Hudik. Min farmor som är 92 ligger på ett hem där så vi hälsade på henne. Sen stannade vi i Sundsvall på vägen tillbaka. Vi bodde i min fasters sommarstuga ute i Armsjön. Mysigt! Skönt att komma bort en sväng... Sen blev de IKEA på lördagen innan vi for hem. Blev såklart lite shopping.


Sen har vi även hunnit varit hos Birgitta för fotografering. Hon är sååå duktig. Men vi tog inga avancerade kort, Jimmy tycker inte alls om att att bli fotograferad. Men nu är de gjort. Så nu kommer vi äntligen i tidningen på lördag...


Idag har jag och Fabian varit på återträff med föräldrargruppen. Roligt att träffa alla.. Fabian var nog störst tror jag.. Han är rund och go vår lilla prins. Ska väga han till veckan, ska bli intresannt att höra hur mkt han väger nu!


Annars så har vi inte gjort så mkt. Har pysslat lite här hemma, solat en del. Vilket väder... Älskar soool!!! Klart att de är kanske lite varmt, men hellre de än de vanliga skit väder som Sverige brukar ha. Mer SOOOL hela sommaren!!


Ha en trevlig helg... Vi ska fira nationaldagen med att åka lite flotte! MYSIGT!


Ovido - Quiz & Flashcards