Alla inlägg under november 2008

Av Jimmy & AK - 30 november 2008 21:09

I går var det dax för Helena ocg Peters bröllop. Dem var så vackra så och bra väder var vackert men otroligt otroligt kallt, -15 grader. Hugga frös som bara den i klänning. Kunde knappt röra fingrarna när jag skulle ta kort på brudparet utanför kyrkan...

Orkar inte skriva så mkt idag. Det har varit en oerhört lång dag med innebandy match, julskyltning och innebandydomare. TRÖTT i huvudet!


Avslutar med lite kort från igår!



Jag och Jimmy!




Brudparet!



Utanför kyrkan



Limosinen



GODNATT!!!



Av Jimmy & AK - 28 november 2008 18:30

Ikväll är det Idol. Gillar det, ett riktigt bra år i år. Nästan alla är bra i år. Fast Kevin borde vinna...


Jag hann allt idag, nästan. Har inte hunnit solat nåt, tyvärr. Får väl vara blek då.. Lär ju inte bara vara jag. Hittade ett par skor oxå. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Dem jag ville ha kunde jag inte köpa dem hade en 37:a och en 38:a. Funkar inte riktigt de!! Så jag fick köpa ett par andra. Inte lika fina men det är bara att gilla läget. Bilder kommer senare, hinner inte nu!


Imorron är det dagen D för Helena och Peter. Ska bli skoj och gå på bröllop!!


Tjing tjing!

Av Jimmy & AK - 28 november 2008 09:06

Ska jag hinna med allt som jag planerat att göra idag. Tar inget för givet längre... Haha! Ska köpa ett par skor tills imorron. Om dem finns kvar, skulle inte förvåna mig om dem inte gör de.


Skulle behöva sola oxå. Känner mig genomskinlig, hatar den här årstiden. Blek och torr. Ska även färga håret idag! ÄNTLIGEN!


FREEEDAAAG!!

Av Jimmy & AK - 27 november 2008 21:33

Hela min dag, som jag hade planerat in i minsta detalj, gick åt skogen idag. Skulle som vanligt in med Fabian för att han skulle få sin dagliga spruta. Efter väldigt lång väntan kom tillslut en sköterska och skulle ge han medicinen. Upptäcker då att kanylen läker... Så det var bara att ta bort den och inse fakta: Måste BYTA den! Pulsen steg genast...

Kvinnan, som för övrigt var helt själv på barnavdelningen, skulle då hämta emla. En bedövningssalva! Detta innebar väntan, eftersom stackarn var själv. Tillslut kletade hon på salvan, som ska sitta i minst 1 timme. For hem en sväng för att mätta min och Fabians magar. Sen tillbaka för att utföra det jag som mamma hade lite ångest för. Nämligen att hitta et bra kärl att sätta en ny kanyl i.

Även detta tog låång tid. Inser tillslut att jag inte skulle hinna hämta Filippa på dagis så jag ringer. Men så snäll som dem är så får hon stanna över mellanmålet... Vid 14.20 är vi ÄNTLIGEN färdiga. Efter mkt skrik och arga miner från Fabians sida. Han var så arg att han somnade mitt i medicineringen. Tycker så oerhört synd om stackaren. Var sedan alldeles slut.. I hela kroppen!


Vill att detta ska vara över! Är så less på alla sjukhusbesök... Men man ska inte klaga det kunde ha varit värre...


I morron är det helg! Jaaa!



Av Jimmy & AK - 26 november 2008 22:05


Har börjat med att fixa lite adventsstämning tills i helgen. Har dammat och hängt upp julgardinerna. Inrett lite mysig, åtminstonde i köket. Började även i TV rummet men insåg att jag HATAR julgardinerna som jag hade förra året. Så nu MÅSTE jag köpa nya. Jag måste verkligen tycka om gardinerna, annars trivs jag inte. Fjantigt tycker min kära sambo, men sånt förstår han sig inte på...



Senare fick vi fin besök av faster Jenny och kusin Isak. Passade på att ta lite kort på dem också. Men det är inte så lätt att få 3 små barn att vara stilla, inte dra varandra i håret och titta in i kameran samtidigt. Men ack så sööta är dem!!!



Fabian, Filippa och Isak!!



Äntligen tittade han in i kamera vår söta lilla kusin Isak!


Imorron är det skoshopping, bankbesök, bröllopspresentfixning, barngympa och träning på schemat. Jag är en ooootrooligt upptagen människa! Ska även upp på sjukan för det dagliga besöket där. Stammisar!


Sooo long!


Av Jimmy & AK - 26 november 2008 12:07


Har bekymmer, på lördag är vi gäster på ett bröllop. Men vad ska man ha för skor? De bröllop som jag tidigare varit på ha varit sommarbröllop. Ska man ha stövlar eller låga skor? Ska jag ha både och så att jag kan byta om? Övrig outfit är bestämmd. Lila klänning och svart kofta!


HJÄLP mig någon som läser vår kära blogg!

Av Jimmy & AK - 25 november 2008 22:26


Ännu en dag har sprungit förbi. Tokfort! Var i morse på sjukhuset med Fabian för den dagliga sprutan. Oj så ARG han var... skrek o skrek sååå mkt! Men det är bara den här veckan som han ska få antibiotikan. Vill att han ska bli frisk snart.. även jag!

Var på träning ikväll. Kroppen ville inte riktigt som jag ville. Är fortfarande lite krasslig, så det var verkligen jobbigt. Har match i helgen mot Hudiksvall! Blir nog en svår match!


KALLT har det även blivit idag. Vill INTE!!! Idag konstaterade jag och Filippa att vi inte gillar vinter vi vill ha SOMMAR! Slippa klä på sig en massa kläder, kunna bada och äta ute på altanen. Hoppas att vintern bara svischar förbi...


Trist blogg idag men jag måste sova nuuuu!



Av Jimmy & AK - 24 november 2008 21:04


Fredagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss... Skulle som jag tidigare skrev fara på återbesök med Fabian för hans luftrörsinflammation. Hade då även feber och ett svullet öga. Ett öga som jag trodde hade råkat ut för ögoninflammation. Men väl på sjukhuset så sa doktorn att det inte kunde vara nån inflammation. Det togs blodprov och vi skickades till magnetröntgen. Den visade att lilla gubben hade fått bihålsinflammation, där av det svullna ögat.



Vi blev då skickade till Öviks sjukhus, då det inte finns någon barnavd här i Sollefteå. Så det var bara hem och packa en väska till mig och Fabian. Helgen gick bra. Den gick fortare än jag trodde att den skulle göra. Hade eget rum och TV. Men ju friskare Fabian blev ju mer rastlös blev stackaren! Så nu känns det skönt att vara hemma, men vi ska in med han 1 gång varje dag för ännu mer antibiotika. Huvudsaken är ju att allt verkar gå åt rätt håll!



Men man ska inte klaga. Har mött 2 underbara familjer var livsöden är så hemska. Man ska ALDRIG ta något för givet och har även lärt mig att ta TILLVARA på varenda sekund man har tillsammans. Men vet aldrig vad som kan hända...


Ta hand om er och era nära och kära!



Ovido - Quiz & Flashcards