Alla inlägg under november 2008

Av Jimmy & AK - 21 november 2008 09:23


Henke Larsson, en man som verkar kunna allt. Vissa är väl så. De är bra på alla sporter. Nu har han skrivit på för FC Helsingborg i Sveriges högsta innebandyliga. Coolt! Vore kul att se en match med honom. Kanske inte världens bästa klubbteknik men springa kan han säkert. Imponerad!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/innebandy/article3820413.ab


Ögoninflammation, tänk att Fabian troligtvis inte klarat sig. Ska strax fara till doktorn men någonting konstig är det i hans öga! Stackars lilla älskade Fabian!


Ska bege mig nu! Måste lämna Filippa hos mor och far. I eftermiddag ska jag och Filippa kika på stan en sväng...


Trevlig fredag!

Av Jimmy & AK - 20 november 2008 20:38



Fabian är fortfarande sjuk. Rosslandet i bröstet är mkt bättre men istället har han fått feber, snoret rinner och jag tror även att det är en ögoninflammtion på gång. Stackars lilla gubben. Han lyckas ju få allt. Men imorron är det återbesök hos doktorn. Så det lär väl bli ännu mer medicin om det är nåt med ögonen. Vill bara att detta ska vara över!!! NU!!!


Filippa fick idag ett smärre utbrott när vi skulle klä på oss för hemgång från dagis. Ojoj så bråkig hon var. Pulsen steg och mer och mer desperat blev hennes ömma mor. Tog en bra stund innan vi tog oss utanför grindarna. Önskade att det skulle ha varit sommar, hade då kunnat ta henne under armen och burit henne till bilen men inte nu. En massa minus grader kräver lite kläder... Älskar 3 års trots!!!


Imorron är de FREDAG. Tyvärr så jobbar Jimmy natt, igen. Börjar 18 på fredag kväll och slutar på lördag morron. JÄTTE kul! Ett litet bevis på vilket underbart företag Jimmy jobbar på, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3812487.ab


Vilka otroligt smarta människor. Jobbigt att behöva tänka åt alla här i världen! Puckon!!!

Av Jimmy & AK - 18 november 2008 21:05


...har blivit sjuk. Var på barnmottagningen igår för han har låtit så rosslig i bröstet nån dag. Han hade fått luftrörsinflammation. Så nu inhallerar vi han 2 gånger per dag med Airomir och pulmicort. Han gillar det inte med som tur är går de fort. Han visar redan tecken på att det blir bättre! Skönt! Men om de inte försvinner så kan det vara förkylningsastma. HOPPAS så innerligt att det inte är de!


Lite glädjande nyheter också. Fabian har mitt i allt erlände fått sin 1:a tand! Verkar som att den besvärar han lite.


Filippa däremot är FRISK. Lite hosta har hon och lite snor men det är inte så mkt. Idag var det fotografering på dagis. Sååå söt i sin nya fina tunika.


Själv så är det bättre tror jag. På förmiddagen var de inte de men nu tror jag de. Ihärdig förkylning de här. Färdig klagat nu!



Av Jimmy & AK - 16 november 2008 21:16


Den mindre trevliga magsjukan verkar ha gett sig av. Men har istället legat med feber hela dagen, och rinnande näsa. Hatar förkylningar! Mina älskade barn är även dem sjuka. Fabian har nästan inte sovit nåt inatt. Täppt i näsan och hosta. Stackars liten. Men som tur är så gillar han alvedon. Jimmy är den enda som klarat sig, hittills!


Så tråkigt att vara sjuk, bara ligga och titta på TV. Finns inget att titta på. Bara en massa skit. Idag var det extra tungt, vädret var såå fint. En massa snö och sol. Jimmy och barnen for till Forsmo, åkte lite bob. Jimmy körde lite skoter, såklart!


Gonatt gonatt!

Av Jimmy & AK - 15 november 2008 21:07


Trodde att jag hade klarat mig. Tänkte att jag måste ha ett otroligt BRA immunförsvar... Men icke! Ännu en gång har magsjukans förbannade bassilussker kommit till mig! Jag har även som grädde på moset blivit tokförkyld och febrig. Har i natt legat med feber. Vakande sen vid 6 tiden och kännde att allt inte stod rätt till i magen.. Strax efter stod jag böjd över toastolen. Önskar att magsjuka var som vattkoppor, kan endast ha de 1 gång!


Skulle ha spelat innebandy match idag men de blev inget av de. En match som vi förövrigt vann med 10 - 6! Bra kämpat tjejer!


Nu är orken slut. Känner som jag blivit överkörd av ett tåg... Det är tur att man har världens underbaraste familj. Filippa sa i morse när hon såg att jag var sjuk att om jag vill så fick jag ta halstablett av henne. OMTÄNKSAM liten dotter vi har!!


Av Jimmy & AK - 13 november 2008 20:18


Fabian verkar bli en stor pojk. Han vägde idag 9300 g och var 74 cm lång. Inte har han ärvt mina gener iallafall. Tur för han! Haha! Skönt att han går upp i vikt. Nu ska jag bara försöka ta mig dit när han inte är förkyld för att han har inte fått sin 5 mån spruta än. Antigen är han lite förkyld eller någon annan i hans familj.. Undrar om han kommer att få ta den överhuvudtaget. Höst och vinter brukar vi vara förkylda mest hela tiden.


Imorron ska jag jobba. Hör och häpna! Jag ska jobba med svärmor, åt Karamellkungen! Jobbade med det för många år sen, ska bli roligt att få komma ut en sväng. Tjäna lite extra pengar!


Sista natten som Jimmy jobbar. JAAA! Tänk om vi kunde ha normala jobb. 7- 16, vilken dröm. Inga obekväma arbetstider!


Har även börjat att fundera på julklappsinköpen. Gillar att köpa julklappar. Filippa har bockat för allt hon vill ha i en leksakskatalog. Det är de mesta! Hon behöver tydligen en massa saker, som att hon inte hade nog.



Av Jimmy & AK - 12 november 2008 21:33


ÄLSKAR Greys anatomy! Gillar allt med Greys, allt! Vilka bekymmer dem har... Inser att jag ALDRIG skulle vilja bli läkare. Är inte gjord för att sådant jobb. Tur att de finns andra människor som är de!

Undra vad jag ska bli när jag blir stor? Har inte riktigt kommit på det än... SUCK!


Nu när jag är föräldraledig så tänker man en hel del. På allt möljigt. Allt från vilka gardiner vi ska ha i sovrummet, vad det blir för middag till vad jag vill i framtiden. Vad vill jag? Just nu skulle jag kunna tänka mig att börja jobba. Men inte på mitt nuvarande jobb, nä nåt helt annorlunda. Nåt nytt! Men det finns ju inga jobb. Eller kanske ska ta tag i pluggandet. Läsa till nåt. Hmmm...


Saknar Jimmy, han jobbar natt! TRIST! Ännu en anledning till att jag vill börja jobba, hans dåliga arbetstider!


Allt löser sig nog i framtiden!

Av Jimmy & AK - 12 november 2008 09:31


Igår fyllde min underbara vän Malin 25 år. Grattis! Hann inte blogga igår så jag säger GRATTIS idag! Hoppas att dagen blev underbar..!!!


Kallt idag. Eller det är väl egentligen inte så kallt, om man tänker på att de faktiskt är november... Man har inte blivit van vid minus grader än. Men jag gillar inte vinter. Det kan få vara snö vid jul och nyår men sen kan våren komma. Min käre sambo håller inte med mig.


Idag ska vi inte göra så mkt, försöka vara tysta. Jimmy sover. Ska göra lite fint här hemma tror jag... gillar att pyssla på.


Hade träning igår. Har även det idag också, men det är precis när Filippa och Fabian ska sova så jag står över. Skulle behöva träna har ju match på lördag men det är så krångligt. Dessutom är Filippa halv sjuk...


Avslutar med ett kort på födelsedagsbarnet!


Ovido - Quiz & Flashcards