Alla inlägg under februari 2009

Av Jimmy & AK - 27 februari 2009 22:57

I går var de gympa igen för stumpan. Denna gång åkte kameran med. Så nu följer de lite bilder från gårdagen!







Bildspel på gummsan in action!




Filippa i ringarna!



Kullerbytta a´la Filippa


Älsklings Matilda rockar med rockringarna!

Snabb blogg ikväll. Är lite trött eftersom Fabian är oroligare än allt oroligt! Vet inte vad de är för fel. Mkt kanske som händer i hans lilla hjärna så att han har svårt att slappna av!



Imorror går lilla Vasaloppet av stapeln. Så då ska Filippa " Kalla " Hägglund åka skidor som blixten!


GODNATT!!!


Av Jimmy & AK - 25 februari 2009 21:35

Idag har vi agerat flytthjälp till Jimmys syster Jenny & hennes Erik. Vi flyttade bara en massa lådor. Den riktiga flytten är på lördag! Väldigt fint hus, otroligt mysigt. Lite renovering men så är de ju på alla hus! De finns väl ingen som har samma smak som en själv.


Imorron ska jag fara på Dollarstore med min mor och far. Ska kika efter lite saker till vårt rum i Klimpfjäll! Lite ljuslyktor kanske! Sen kanske jag ska följa med Jenny och Erik till Sundsvall till veckan. Får se vilken dag som dem tänkte fara, skulle passa bäst om de skulle fara på tisdag.


Nu ska ja se färdigt på GREYS ANATOMY. Världens kanske bästa program!


Mitt nästa klädinköp till de små??!!

Funderar starkt på de iallafall! Snygga som bara den...



NICE!!



Av Jimmy & AK - 24 februari 2009 20:43


Dagens blogg får bli i bilder.



Filippa är redo för Skedoms lilla Vasalopp!



Startskottet har gått.....



På väg mot mål...



Såklart fick de en medalj...



.... en ätbar sådan!



Filippa var super duktig. Hon ramlade bara ett par ggr! Så nu laddar vi inför lördagen..

Hon fick även en present av oss för att hon är så duktig. Hon fick välja 2 böcker på bokrean. De blev en Nalle Puh och en bok som innehöll pussel!



Av Jimmy & AK - 24 februari 2009 12:43



Äntligen har de förlovat sig! Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel Westling!


Vilket dröm bröllop de kommer att bli. Undra varför de har tagit sån lång tid. De träffades ju redan 2002!


Men de är klart han har nog en hel del att lära sig om livet i rampljuset, de är nog inte lätt att vara man till Sveriges kronprinsessa!




Av Jimmy & AK - 23 februari 2009 21:33


Imorron är de skidtävling på dagis. Filippa tjuvtränade lite idag på dagis. Hon börjar bli duktig nu. Kanske är hon den nya Charlotte Kalla eller Helena Jonsson. Hoppas bara att hon ärver Jimmys gener och inte mina. Var väl aldrig nån riktig stjärna på skidor!



Så här såg de ut i lördags. De går även bra att åka utan stavar!



Så här glad var sötnosen när hon åkte! Hon ska även åka lilla Vasaloppet på lördag i stadsparken. Så kom dit och heja på henne. Mellan 12-13!


Idag har vi äntligen varit och grattat lilla Lowa på 1 årsdagen. Blev ju inget när hon väl hade födelsedag. Hennes gulliga lillebror hade magsjuka. Så vi avstod ett besök!


Annars så har vi inte gjort så mkt. Latat mig fast jag borde göra en massa nytta.

Imorron ska vi på bokrean. Har lovat Filippa en ny bok! Hon gillar verkligen böcker så en ny skulle inte skada, man blir lite less på att läsa samma hela tiden! Får väl se vad de blir för bok, återkommer med det imorron.


Nu ska jag försöka få lilla gulliga Fabian att sova. Han vägrar, mkt roligare att vara uppe. Han brukar somna mellan 19.30 - 20, men inte idag inte!




- Mamma jag vill INTE SOVA!!

 Så här ser han ut nu, väldigt trött va?!

 SUCK!!!


De kommer att sluta med att jag somnar före han.


GODNATT!!



Av Jimmy & AK - 22 februari 2009 20:14

Hittade detta på Youtube!



Här är historien bakom klippet:


En dag frågar en son sin far: ”Pappa, springer du en maraton med mig?”

Pappan svarar: ”ja” och de springer sin första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du en till maraton med mig?” och pappan svarar igen ”ja, min son”.

En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?” (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)

Och pappan svarar igen ”Ja”…

Här är klippet!






Av Jimmy & AK - 21 februari 2009 08:02


Jaaaaaa vi vann igår!!

Vi vann med 7 - 6.

Det satt långt inne men med hårt arbete så var 3 poäng våra. Vi var väl värda segern. Vi hade övertaget mesta dels av matchen. Och om vi hade kunnat skjuta som folk så hade de här gått ännu bättre. Men vi kämpar ända in i kaklet! Själv så skrek jag så att halsen blev alldeles hes. Kan jag inte spela själv så kan jag peppa iallafall.

Nästa söndag är de sista matchen för säsongen. För tillfället ser tabellen ut så här. Hoppas att den ser ut så nästa Söndag också!





Sheena in action. Bild från allehanda.se

Har blivit utmanad av Elaine.


1. Säg tre ställen på Internet du oftast besöker?  Bloggen, mailen, facebook

2. Sjunger du hemma eller i duschen? De händer väl överallt. Oftast blir de Imse vimse för tillfället.

3. Kan du spela något instrument, vad? Nä, spelade tvärflöjt när jag var liten men de kunskaperna är lååångt borta.

4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär? Oj väldigt olika. Ibland en minut ibland 15- 20  min!

5. Vilken “kändis” läser eller har du läst mest av som bloggar? Pernilla Wahlgren

6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit? Ojoj, finns ju en massa. Helena Jonsson, Kalla.  En massa idrottsstjärnor.

7. Alla samlar på något, vad samlar du på? Hmm, vet faktiskt inte.

8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing? Oftast mes. Men jag lägger på hög och sen blir jag TUFFING. Kan bli riktigt arg men de händer väl inte så jätte ofta.

9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på, TV, film? Robert Gustafsson och Björn Gustafsson.

10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda? Udda vette tusan men lite annorlunda är de nog. Kanske inte allt för många som älskar att spela poker. Såklart Texas Hold´m!


Jag utmanar:


Emma


Sara


Maria 


JP


Måste gå!


BYE!!!



Av Jimmy & AK - 20 februari 2009 08:49



.... är de så jävla kallt?

.... är jag jämt trött?

.... snöar de igen?

.... är de inte helg jämt?

.... kan jag inte få spela innebandy ikväll?



Nä nu har jag gnällt av mig!



GLÖM INTE:

Match damer div 3

Sollefteå - Sundsvall IBF U

Plats: Vallaskolan

Tid: 19.30

SISTA HEMMAMATCHEN!


Ovido - Quiz & Flashcards