Alla inlägg under november 2007

Av Jimmy & AK - 30 november 2007 22:33

... och tittar på IDOL även fast de inte är så bra som de brukade vara! I år är de INGEN som är super bra. Men nu måste Marie vinna! Jag vet vad de är men Amanda har jag svårt för. Nä jag gillar inte henne helt enkelt!


Nog om de! Imorron är de jobb igen, känns segt! Var till barnmorskan idag, har haft ont i magen ett par dagar nu. Eller de är väl mer i bäcken området. Det är väl foglossningar eller nån muskel som sträcks. Magen har vuxit som bara den dem 2 sista veckorna. Jag ska hålla ut så länge de går på jobbet. Jag är tjurig, jätte tjurig! Jimmy får väl fixa jul här hemma så får jag vila när jag väl är hemma iallafall... nä vilket skämt! Tror inte att Jimmy skulle ens bry sig i att fixa nån jul. Det är ju jobbig! Suck!!!!!!

Nåja får väl börja i tid och ta de försiktigt så ordnar de sig nog.


Borde sova nu...så att jag orkar med morgon dagen!


Puss & hej!

Av Jimmy & AK - 29 november 2007 21:52

Orkar inte blogga idag!

Trött, ont i magen och tokförkyld. Som tur är så är jag ledig imorron! Återkommer då med mer. Ska nämligen till barnmorskan!


SOV GOTT!!!!!!

Av Jimmy & AK - 28 november 2007 21:27

Kanske ska skriva lite om maggen. Har inte gjort de så ofta tidigare. Börjar synas otroligt mkt. Den är stor och navel putar ändå är jag bara i vecka 19+5, så jag kommer väl till slut rulla fram. Alla säger att man blir större med andra barnet men jag hade väl aldrig kunnat tro att den skulle bli så här stor.. så fort! Men det är mysigt men betydligt jobbigare den här gången. Man har ju lilla prinsessan här hemma som så gärna vill kramas, bäras och busa med sin ömma mor.

Ryggen är nog jobbigast, har så ont på eftermiddagarna och kvällen. Men att stå och gå en massa hela dagen är väl kanske inte de som är allra bäst för en rygg. Men är för tjurig för att göra nåt åt det. Ska stå ut så länge de bara går... men julruschen ska bli intresannt att se om man överlever.

Bebisen har börjat ge ifrån säg puffar på kvällarna. Mysigt! Ska till barnmorskan på fredag, får väl se om allt är bra med en då!


Jimmy är väl så gott som frisk, han ska iallafall på jobbet imorron. Filippa ska på dagis, känns skönt att dem är på benen igen. Sen är hon ledig på fredag, jag är ju de! Då ska vi julstäda lite o pyssla, plocka fram adventsstaken. Vi ska göra de så hemtrevligt här hemma. Kanske åka lite pulka.. om det inte är så kallt som idag!!!!


Nu har jag nog skrivit färdigt för idag. På återseende!

Av Jimmy & AK - 27 november 2007 22:02

Vilken lång dag! Känns som jag gjort hur mkt som hellst idag. Har städat nästan hela nedre våningen, alla bassilusiker ska bort! Sen lämnade jag Filippa hemma hos min mor o far. Som förövringt måste vara dem bästa i hela världen. Vi hade nog inte klarat oss utan dem. Ska köpa en blomma imorron så dem förstår att vi uppskattar ALLT dem gör!

Sen jobbade jag. Har kännt mig allmänt hängig idag, men inte av magsjuka utan av förkylning. Ska nog ta o byta namn till Rudolf för jag kan nog jobba åt tomten i jul med min röda fina näsa! Men jag är hellre förkyld än magsjuk så de så!

När jag kom hem från jobbet idag hade jag o Filippa med oss en burgare till Jimmy, gjorde upp eld, hängde tvätt och renbädadde sängen. La sen Filippa men hann bara sitta en stund innan hon ropade på mig. Hon hade då spytt i sin säng. Stumpan lilla! Men jag tror och hoppas att de inte var magsjuka utan på tok för mkt strips för en lite känslig mage. Återstår dock att se!


Vi bara sova nu så att jag vaknar pigg imorron har en massa tvätt som måste göras nåt med. Nåja sussa sött!


Förresten! Grattis JP till körkortet!

Av Jimmy & AK - 27 november 2007 15:39

Jaha då har man magsjuka då. Fick de igår när ja var på jobbet. Kan ju säga att de inte är så kul å köra 24 mil och ha magsjuka samtidigt. Sedan att man ska lasta och lossa massa paketburar i h-sand, k-fors och i solle gör ju saken inte bättre. Kan säga att de va den längsta Ånge turen ja gjort. Nä nu ska ja gå och duscha å försöka äta nått.


hej svejs.

Av Jimmy & AK - 27 november 2007 10:03

Varför kan inte föräldrar till barn på dagis tänka till ibland. Jag har den filosofin att det är bättre att ha barnet hemma en dag extra när dem har varit sjuk men så tänker inte vissa. Har läst att man inte ska fara på dagis först efter 72 timmar efter sista kräkningen! Undra hur många som följer de??  Så nu har vi magsjuka i vårt hus... Filippa är väl så gott som frisk men i natt så fick Jimmy de!!!! Jag döööör om jag får de... Hatar verkligen magsjuka!!!!

Nu fick jag gnälla lite, känns bättre! Hoppas att den inte är så långvarig som förra årets magsjuka!

Nu ska vi dammsuga lite och torka golvet! Får städ noja när nån är sjuk... All skit ska BORT!!!!!!


Återkommer ikväll med uppdatering!



Av Jimmy & AK - 26 november 2007 20:11

Fick inte riktigt skriva klart bloggen igår så jag tänkte väl fortsätta idag.


Dagen och självaste showen var bra men tyvärr är de som sagt inte de som jag kommer att komma ihåg riktigt. Utan alla köer, alla strul med jackor och väntan till allt. Har hört att de har klagats på tv och tidningar idag, förståligt! Vissa fick tydligen fara dit dagen efter för att hämta sin jacka. Hur dumt låter inte de? Men det är väl tur att man hade trevligt sällskap och att vi var lite smarta så att vi slapp stå i dem värsta köerna. Vi använde hjärnan lite...

Kom hem till min sköna säng vid 4 tiden. Då var jag TRÖTT, minns inte ens när jag var uppe så länge sist. Måste ha varit i ungdomens glada dagar. Usch de låter som jag är 50 minst. Men man är ju bara hälften! Var ska detta sluta.. Nåja iallafall kom sent i säng, men det gjorde inte så mkt tyckte jag då vi hade barnvakt. Skulle kunna sova hur länge jag ville men... vid 9 ringde barnvakten och sa att Filippa hostat så att hon spytt en massa, ropat på mamma. Det hade varit allmänt skit med henne så vi sa att hon kunde komma hem. Så efter 5 timmars sömn var de bara att traska upp och ta hand om en sjukling. Mammas älskling hade saknat mig. Vi myste hela dagen, sov till och med lunch tillsammans. Hon fick upp lite vatten vid 11 snåret och lite feber på kvällen. Men idag pigg som bara den... men det blir inget dagis förrän på torsdag. Bättre nån extra dag hemma resonerar jag!


Nu ska jag pyssla lite här hemma tror jag... slå in nå julklappar och mysa i min ensamhet. Filippa har somnat och Jimmy jobbar kväll.


Tjing tjing!

Av Jimmy & AK - 25 november 2007 18:22

Igår var det en haldag med jobbet i Sundsvall. Vi lämnade Sollefteå vid 9, shoppade hela dagen sen var de julgala! När vi kom dit möttes vi av en gigantisk kö. Ojoj!!  Och de skulle visa sig vara bara en av många köer som jag skulle stå i under den kvällen. Själva underhållningen var bra, men det enda som jag kommer att komma ihåg riktigt mkt var dessa förbannade köer. Så less!!


Får återkomma med mer info när Filippa sover. Hon tyckte att det var trist detta!


Bye bye!!

Ovido - Quiz & Flashcards