Alla inlägg under november 2008

Av Jimmy & AK - 10 november 2008 21:27


Hämtade ut ett paket från Ellos idag. En ny vas till bastun, röda "strån" med lampor, och en lite annorlunda stjärna till hall fönstret. Så idag har jag gjort mys pys här hemma. Älskar att inreda här hemma, önskar att jag hade massor med pengar så att jag kunde köpa precis det jag vill ha... Men jag får ta det lite eftersom istället. Vill göra om Tv rummet NU! Vill sätta vår prägel på det.. Hallen är som vi vill ha den men inte TV rummet. Hatar tapeterna, usch blä och fy!


Filippa har inte spytt idag, peppar peppar! Hon har ätit, inte lika mkt som vanligt. Men lite iallafall. Jag är pigg, än så länge!


Fabian är 7 mån idag! Han kör som en tok i gåstolen och rullar runt, runt för att förflytta sig. ÄLSKAR mat, vill ha mat jämt. Gapar stort och hoppar i stolen om de går för sakta.


Imorron ska Filippa inte på dagis. Så vi ska till mor och far. Jimmy jobbar natt IGEN, hatar det! Så jag tänkte att han skulle få sova ostört.


Nu ska jag blåsa ut alla ljus och sussa!

Av Jimmy & AK - 9 november 2008 22:13

Vi vann idag! Med 8-5! Är såå trött nu, känns som den här dagen bara flugit iväg...


Våra fönster är på plats i bastun! Äntligen. Snart kan den invigas...


Måste sova nu, Filippa är sjuk. Magsjuk, såklart! Inget ovanligt.. Hon blir alltid sjuk.  Hoppas sååå att jag klarar mig. Vill INTE bli sjuk!


Gonatt!


Av Jimmy & AK - 8 november 2008 21:04


Jaha, helg igen. JAA! Den här helgen har vi hittills ägnat åt varandra, hela familjen. Mysigt!

Jag och Filippa har byggt ett tält idag. Med hjälp av en massa täcken. Sen låg vi där inne och sjöng.. Oj så kul hon tyckte att de var.


Imorron har jag match igen. I Sundsvall! Känner fortfarande samma glädje varje gång de är träning och match. Innebandy är så kul!


De blir en kortis idag... Lägger istället in en massa bilder på våra små charmtroll!




Syskonkärlek!



Liten har blivit stor!



In action!



Filippa tar en liten paus på studsmattan



Mitt och Filippas tält...


GONATT!

Av Jimmy & AK - 5 november 2008 21:23


Idag har jag äntligen fått fingrarna ur att skriva min CV och ett personligt brev. Har tänkt söka lite jobb... Vill hitta nåt annat jobb, trivs bra på mitt nuvarande jobb. Men arbetstiderna är inte dem bästa när man har 2 små barn. Men mina förhoppningar att hitta ett jobb är inte så stora. Tyvärr! Nån som vet nåt? Nåja de är värt ett försök. Kan inte ge upp innan jag ens försökt... Känns kontigt att inte riktigt veta hur framtiden ser ut. Men samtidigt spännande! Vill så mkt..


Annars så har jag inte gjort nåt speciellt idag. Pysslat lite här hemma. Gillar att vara hemma inte behöva passa en massa tider jämt. Men känner mig som en dålig mamma ibland när Fabian inte får träffa andra barn... Men det är så mysigt att bara få umgås, han och jag! Skönt att höra tystnaden i mellan åt. Skönt att få ligga på golvet att titta i taket. Skönt att få kramas med Fabian precis så mycket som jag vill. Skönt att få göra precis som jag vill. Jag är nog lite konstig, kanske lite folkskygg ändå. Haha!


Nu är jag sluuut, fattar inte hur mkt sömn jag behöver. Måste vara oanade mängder. Är nästan alltid trött. Kanske är årstiden?! Tänk att få fara i väg på en resa till solen. Eller kanske ett spa. Mmmm..


Sweet dreams!




Av Jimmy & AK - 3 november 2008 21:05


Ännu ett utbrott ikväll av Filippa... Som tur är så är de ganska långt mellan gångerna. Ojoj sikket humör den damen har. Just nu skrattar jag åt saken men inte när man är mitt i allt. Äsch det är väl en av tjusningarna med barn... Folk brukar trösta mig med att säga att små barn är små problem, stora barn stora problem. Tackar!


I morron är de dagis för Filippa igen. Hon längtar såå säger hon! Själv så ska jag på mamma gympa med Fabian. Sen är de innebandy träning på kvällen..


Vad ska jag skriva  mer... måste ha en fruktansvärt innehållsrikt liv. Vet inte var jag ska börja! Haha!


  • Vill ha nya kläder, massor
  • Vill ha nya tapeter i TV rummet
  • Vill ha en ny soffa
  • Vill ha sommar
  • Vill ha mer sömn

Nya bilder kommer framöver... Inte idag!!



Av Jimmy & AK - 2 november 2008 20:42


Nu är vi hemma! Nice! De är skönt att få fara iväg ett par dagar men det är ännu skönare att komma hem. Våra kära barn har inte sovit så jätte bra där uppe så jag tror att det snart blir natta för mig.

Usch va jobbigt de är när dem inte sover som dem brukar. Hoppas att de blir annorlunda inatt.


Massor med snö fick vi se när vi klev upp imorse... Stora "lapphandskar" ramlande ner från himlen.


Filippa är så söt. Hon skulle gräva en STOR hög ändå upp till himlen så att hon kunde klättra upp dit och hämta ner Roppy. För er som inte vet vem de är, Roppy är hennes farmor och farfars hund som numer bor där uppe! Behöver jag skriva att Filippa ÄLSKADE den hunden!


Ny vecka imorron igen. Det går tokfort... Ska väl försöka göra en massa nytta här hemma. Hoppas att de är bra väder så att vi kanske kan vara ute.


Mer sömn vill jag ha...

Av Jimmy & AK - 1 november 2008 19:54


Idag är det 11 år sen vi blev kära, jag o Jimmy. Helt otroligt!


Fortfarande uppe i Klimpen. Städ i dag också. Men nu är de klart! Sååå skönt! Lite kallt idag också, men en liten prommenix blev de idag också.


Lite bastu har vi hunnit med idag, men det var ingen höjdare tyckte Filippa. Det var skönare att duscha tyckte hon.


Nu sitter vi alla här i soffan o tittar på skit hockey. Luleå leder till Jimmys stora glädje... 


Trist blogg idag men har inte haft en sån innehållsrik dag...


Ovido - Quiz & Flashcards