Alla inlägg under maj 2008

Av Jimmy & AK - 8 maj 2008 21:55

Har varit på BVC idag, det var dax för att väga o mäta lilleman. Förstod att han skulle ha gått upp i vikt men kunde ju inte ana att han skulle gått upp så mkt som han gjort. Han hade gått upp 700 (!!!) gram, så nu väger han 4510g och han är 56 cm lång. Stor pojke! De är skönt att han går upp i vikt så slipper man oroa sig för de....


Annars så har jag och Fabian varit ute gått en hel del... Först var jag och Anneli på stan en snabbis. Sen gick jag till dagis och hämtade Filippa i duggregnet. Sen for vi till min mamma och pappa vi skulle få lite middag innan jag, Filippa, Fabian och mamma skulle på KappAhl på en VIP kväll. Blev lite shopping. Ett par skor till Fabian, klänning och leggings till Filippa. Så söt klänning!!


Nu ska jag umgås med Jimmy och JP! BYE!


Lite kort får avsluta dagens inlägg!


Fabian 4 veckor

Fabian 4 veckor




Mammas älsklingar!!!

Av Jimmy & AK - 7 maj 2008 21:27


Tänk att de är 4 veckor sen lille Fabian föddes imorron.. Otroligt! De betyder även att jag får börja lyfta igen. Nu kan jag äntligen lyfta min älskade Filippa. Som hon och jag längtat... Mammas stora tjej!

Snittet känns bra, inte alls ont. Längtar tills de har gått ett par veckor till så att man kan ut och springa lite. Bara få ut o jogga lite. Hade tänkt spela lite innebandy till hösten så jag skulle vilja springa lite innan så att jag har lite kondis iallafall.

Imorron ska jag fara med Fabian på BVC och väga han. Han måste ha gått upp en del. Dubbel haka och pluffsiga kinder skvallrar om att han har blivit lite tyngre...

Till helgen är de marknad här i Sollefteå. Tycker att de är lika trevligt varje år även fast de bara är en massa skit där. Man måste gå ändå! Konstigt!


Igår var jag även och införskaffade mig ett par nya jeans. Känns som att min garderob är under all kritik. Finns inte mkt där som känns roligt att ha på sig. Men vad kan man begära, har inte köpt nåt på evigheter. Nåja de ska väl bli ordning på de tillslut.

Idag har jag varit en duktig mamma/sambo, har nämligen städat en massa och även putsat lite fönster. Damm och åter damm är de här hemma.... Fattar inte var de kommer ifrån. Ska fortsätta imorron om jag inte är dötrött. Beror alldeles på hur mkt Fabian sover inatt!


Nu har jag väl skrivit en massa ointresannta saker som händer i våra liv. Har nog inget mer att skriva så.... 

...............GONATT!!!!!!!!!!!!!

Av Jimmy & AK - 3 maj 2008 20:42


Idag har jag och Fabian varit med Annika och Simon på Övergårdsdagarna. De var inte mkt att se så de blev billigt, en dricka och varma chips. Mumma! Varmt var de, underbart väder. Älskar denna årstid! Vill att de aldrig blir vinter igen.. snälla, gillar inte kyla och snö. Så inget mer sånt!

Annars har vi inte gjort så mkt, hälsat på Anneli o Micke. Så Filippa och Matilda fick leka lite. Filippa ville inte gå hem.. Men tillslut fick vi med henne hem. Men tårar blev de!


Har även fått börja med minifom till Fabian, han hade ont i magen igår kväll och i natt. Men idag har de varit bra och de är de fortfarande. Så jag vet inte om de är kolik eller nåt annat. Kanske åt jag för mkt lök igår och att han kände av de. Hoppas att de är så. Filippa hade aldrig ont i magen så inte är vi van vid detta...


Imorron så får vi lite besök. Jimmy kusiner och faster med hennes man kommer och hälsar på lillskrutten.


Så nu har jag nog inget mer att skriva. Så HEJDÅ!!!

Av Jimmy & AK - 2 maj 2008 20:51


Än en gång har Filippa bevisat att hon älskar fester. Vår lilla dam ville inte alls sova nåt på valborgskvällen. Vi var hemma hos Elin o Tony, sååå trevligt! God mat, trevligt sällskap en perfekt kväll. Filippa och Mario lekte en massa, åt en massa. Mario var uppe till 21.30 tror jag att de var. Men Filippa fortsatte festa hon... Klockan 01.00 insåg jag att hon inte skulle somna, hon kan ju missa nåt. Så jag o Jimmy bestämmde oss för att tänka på refrängen. Filippa somnade så fort hon la ner huvudet på kudden... Sen sov hon till halv 10. Vi blev då väckta av hennes faster Jenny.

Filippa var iallafall otroligt snäll och duktig, mamma är stolt!


Igår var vi ute på bilensdag. Men vi for bara på 2 bilaffärer, vi orkade inte mer. Eller åtminstonde jag, Jenny och Fabian. Erik, Jimmy och Filippa kollade vidare utan oss. Filippa fick rida på en liten ponny och hoppa hoppborg så igår kväll somnade hon 18. Sen sov hon till 8 i morse, inte klokt! Sömntuta!


Med Fabian är de bra... Lika stort matvrak som tidigare! Börjar få en dubbelhaka och pösiga kinder! Ska lägga in en bild senare har inte lagt över dem på datorn än.


Trevlig helg till er alla där ute! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards