Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Less......arg...

Av Jimmy & AK - 28 februari 2008 10:14



Hade skrivit en ganska lång historia om mitt tillväxtul och mitt kära besök med min numera inte så omtyckta läkare.

Ska väl plita ner lite om händelsen i tisdagas. Börjar väl med de possitiva, bäbisen mådde bra. Vägde ca 2200g och var 5% större än vad den ska vara i just den här vk, men de var helt normalt. Skönt! Mkt fostervatten hade den så den buffade runt en hel del.

Sen kom läkaren som skulle ge mig ett datum för kejsarsnittet.. De var iallafall vad jag trodde och hade blivit informerad om. Men tji fick jag! Hon var otrevlig redan från första stund. Redan där kände både jag o Jimmy att vi inte gillade henne. Hon säger iallafall att hon tycker då INTE att de ska bli nåt kejsarsnitt, för oj så farligt de är! Sen drog hon upp alla negativa saker som kan hända med ett snitt. Blev alldeles ställd! För inte ska de hända igen de som hände med Filippa. Nä hä, men kan dem vara helt säkra. De var inte kul att inte kunna sitta på 3 mån.

Hon drog sin livs historia om hur bra de hade gått för henne i hennes förlossningar... SUCK! Så summa summarum så fick jag inget datum av henne. Men hon tyckte att jag skulle fundera på saken. Men det är ju inget som jag hittat på om att de borde bli snitt, utan 3 (!) läkare har tidigare rekomenderat ett snitt. Utan att jag ens nämnt de. 

Imorron ska jag till barnmorskan igen då ska jag ta upp de med henne om hur jag upplevde allt. Dessutom så vill jag ha snitt, jag vill inte vara rädd för att de ska hända igen. Åhhh vad jag är less!


Leverproverna är fortfarande dåliga, tänk att man inte bara kan få njuta av att vara gravid. Blä....


Nu ska jag göra lite nytta, kan inte sitta här hela dagen.

Less... arg.... trött..

 
 
Ingen bild

Malin w

28 februari 2008 17:26

Bra gumma stå på dig! Det är de som ska lyssna på vad du vill inte tvärt om. Vill du göra snitt och 3 läkare har rekomenderat det så är väl det ändå det sm ska gälla! Hoppas allt går bra för dig. Håller tummarna för att proverna ska bli bättre. Puss o kram Malin. Ps Niklas hälsar till er oxå.Ds

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmy & AK - 27 juni 2009 09:55

    I back!   Har haft en enorm svacka... Väldigt stor sådan! Men nu så ska jag försöka ta mig i kragen. Mkt har hänt sen sist jag skrev... Har hunnit varit jobbat en sväng. Fabian har fyllt 1 år, han går och sommaren är här!   Ska gå ut i solen nu m...

Av Jimmy & AK - 12 april 2009 22:53

Ledsen för den dåliga uppdateringen men vi är i klimpfjäll, utan internet! Men vi är nöjda och glada ändå. Väldigt fint väder och en massa skoter åkning. Lovar att berätta allt när vi kommer hem. Har en massa kort att visa! Godnatt till er alla! ...

Av Jimmy & AK - 7 april 2009 20:27

Usch , blä och fy va dålig jag har varit på att blogga. Fy skäms!   Ska väl uppdatera er nu då!I lördags så var de fest, avslutningsfest a la innebandy. Jag och Sara var på stan på dagen och shoppade allt som vi skulle ha till kvällen. Allt gott! Vi ...

Av Jimmy & AK - 4 april 2009 11:20

Ikväll är de FEST!!!   Innebandyavslutningsfesten är ikväll. Ska bli skoj!   Laddade?             ...

Av Jimmy & AK - 1 april 2009 11:23

  Vilken skillnad de är nu när de är så ljust ute. Inspirationen är tillbaka! YEES!   Känner att jag borde försöka få bort lite damm, byta lite gardiner. Men jag borde även vila lite.... Fabian är förkyld så han sover oroligt nu. Usch känns som jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards