Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Jimmy & AK - 14 mars 2008 18:25


I går blev inte direkt som man tänkt sig. Lämnade F på dagis vid 9.00, sen skulle jag vara på mödravården vid 9.30 Tänkte sen hem och greja lite. Fixa lite medans man är själv. Men tji fick jag. Hade lite ont i magen  igår morse så jag nämnde de för min barnmorska som tyckte att vi skulle göra en CTG kurva för att se hur de stod till. Visade sig att jag hade ett par sammandragningar under halv timmen som vi tog kurvan.

En läkare kontaktades och hon tyckte vi skulle kolla hur livmodertappen såg ut med UL. Det visade sig att den var förkortad och dessutom var jag öppen 1 cm. Bebisen låg väldigt långt ner, fixerad. Så jag skickades upp på BB för inläggning...


Usch så less jag blev. Hade inte alls ställt in mig på att det skulle bli så. Sov där inatt. Har gjort ett x antal CTG kurvor och det har varit ett par sammandragningar varje gång. Fick komma hem idag på ett villkor att jag tar de lungt, jätte lugnt! Sen ska jag äta bricanyl 3ggr/dag. Måste hålla igen i minst 1 vk, annars måste jag fara ner till Svall. Eftersom Sollefteå inte har resurser för förtidigt födda. Är i dag i vk 35+0, gränsen för att få föda här hemma är 36+0.


Nåja jag är glad att få sova hemma med min familj. I min säng med min Jimmy bredvid mig...


Nu ska jag umgås med mina favoriter. Och slappa!


So long....

Ovido - Quiz & Flashcards