Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Jimmy & AK - 12 mars 2009 20:38


Efter att jag rensat ur min garderob inser jag att det är en nära döden upplevelse att titta in i den! Måste köpa en del så att jag har nåt att ha på mig på jobbet. Eller kanske ska ha på mig mina mjukis kläder med Sollefteå innebandy som tryck, eller mina urtvättade linnen som används dagligen. Blä!


Har suttit och kikat en stund nu på lite mode tips inför våren. Så se och njut!





En fin blus från Zac Posen



 


Armband från KappAhl.





Detta är från Asos.com






Skärpet kommer från H&M.





Söt och enkel kjol som kommer från Style by Star




Andy Warhol tryck på klänningen från Asos.com



Tröja även den från Asos.com



" AK vill ha kofta " från Asos.com


Hoppas ni fick lite inspiration!

Nu ska jag ta mig nåt att äta!


Godnatt!!!



Av Jimmy & AK - 12 mars 2009 10:29

Hittade en blogg som tipsade om vad som borde finnas i en garderob inför våren!! TACK säger jag som älskar mode men har svårt att veta vad jag ska satsa på. Man vill ju ha så mkt men smartast är ju att begränsa sig. Man har ju varken tiden eller ekonomin att shoppa hur mkt som helst. TYVÄRR!!


Blusar: Romantiska med fina detaljer. Spets, volanger och knytband.

Hmm, jag tycker att blusar är fina, men när jag testar dem så ser jag ut som en tant. Men ska göra ett nytt försök!


 

Bastoppar: Enkla toppar och t-shirts i bomull. Svarta och vita bastoppar är ett måste.

ALLTID bra att ha, framför allt när man är hemma. Skönt och fint!


 

Koftor: Enfärgade och framför allt en svart. En randig kofta är klassisk och fungerar alltid.
Koftor har jag fått lite dille på men även de är bra att ha!


 

Festtoppar: För att kombinera med kjol eller jeans till fest.

Mmmm, visst är de bra men inte mitt prio ett. Att jag går på fest händer väl inte allt för ofta. Men de ska ändå finnas ett par!



Håraccessoarer: Diadem, gärna med rosett.

Bra för en bad hair day! Vilket händer en del!

 

Armband: Armband, det piffar upp och är lätt att variera. Berlockarmband, pärlor och andra armband som är lätta att matcha.
Är själv väldigt dålig på att köpa accesoarer, vilket är tråkigt. Måste bättra mig, de kan ju förändra en hel outfit!


 

Örhängen: Klassiska som fungerar lika bra till fest som till vardags.
Även de är jag sjukt dålig på att använda. Tycker att de mest kliar, men oj så snyggt de är!


 

Skärp: Fina skärp markerar midjan och är ett roligt sätt att variera sina plagg med.
Finns många fina skärp. Inte speciellt dyra heller!



Ballerinas: Den bästa skon i vår! Lika bekväm som snygg.

Mina absoluta favoritskor! Fint till alla tillfällen.


 

Svarta pumps: Ett par enkla svarta pumps tillhör basgarderoben. Ett måste!
Hmm, visst är de fint, men jag och klackar. Ja vi går inte direkt hand i hand. Men övning ger väl färdighet heter de så fint!


 

Partyklackar: Ett par snygga klackar till fest.
Ja just....



Kavajer: Ett utav vårens trendigaste plagg!

Bra, passar utmärkt till jobbet för mig. SUPER!!

 

Jackor: En söt vårjacka och en trenchcoat.

Behöver en ny vår jacka så detta tips ska jag verkligen komma ihåg.


 

Klänningar: Vardagsklänningar som kan kombineras på olika sätt.
Även de passar till mitt jobb...


 

Kjolar: Vippiga, söta och stilrena. Kan användas både till fest och vardags beroende på accessoarer

Nice!!



Hinner inte lägga ut lite bilder på vårens måsten, ska äta lunch sen ska jag fortsätta rensa ur garderoben.

Får se om bilderna kommer ikväll!



Ovido - Quiz & Flashcards